Australie & Nieuw-Zeeland

vervolg Mildura

Hier weer een kleine update

Vrijdag 15 april hebben we verder niet veel gedaan. Wat rondgelopen en boodschappen gedaan.

Zaterdag 16 april waren we ook vrij en ook niet veel gedaan. Weer in het stadje geweest.

Zondag 17 april met een paar huisgenoten naar de rivier geweest. Hier kun je heerlijk relaxen in de zon. Toen we terugkwamen bij ons huisje vertrokken net 2 van onze huisgenoten. Zij gaan naar een andere plaats om werk te zoeken. dus ja toen kwam die kamer vrij dus daar ben ik gelijk naar toe verhuisd want ik sliep nu op het bovenste bed van het stapelbed en nu lekker op de onderste. Daarna zijn we met bijna iedereen van de units (we hebben 4 units ongeveer 16 personen nu totaal) naar een voetbalwedstrijd gegaan want 1 van de jongens speelt daar. Hier hebben we de hele middag gezeten. Na afloop nog ff shopping run gedaan dus naar de supermarkt.

Maandag 18 april gingen we weer druiven plukken maar op een ander deel van de boerderij en iedereen zei al die supervisor is een kl..tzak. en ja hoor dat was waar. Je moet eerst even weten dat druiven plukken je 2 dollar oplevert per doos en in een doos moet 9.2kg aan goede druiven. Je mag dus geen rotte druiven, groene druiven of te kleine druiven plukken. dus het kost best veel tijd en het levert je niet veel op. Nu was mijn rij echt k.t. veel trossen druiven maar veel rotte en op bijna allemaal zaten spinnenwebben. Nu ben ik echt bang voor spinnen en die supervisor zei nee gewoon plukken geen spinnen er is gespoten ze zijn dood. Dus ik pluk de trossen waar ook spinnenwebben aan zitten en ja hoor spin 1 en die supervisor was erbij dus ik zo hier een spin. Hij zei is niet gevaarlijk gewoon verder gaan en hij heeft hem doodgetrapt. Toen ging hij weg en heb ik nog een paar trossen geprobeerd en helaas kwam ik nog 2 spinnen in de trossen tegen. Nou je schrikt je dood want je hebt de tros vast dus snel weggooien. Nou toen was ik er klaar mee en heb ik alle trossen met spinnenwebben laten hangen want ze betalen me bij lange na niet genoeg om dat te doen. Toen kwam de supervisor terug en was niet blij dat ik de trossen met spinnenwebben liet hangen en geloofde niet dat er spinnen waren. Nou vriend je hebt nr 1 gezien dus hoe durf je mij uit te maken voor leugenaar. Hij wilde niet dat ik de volgende dag terugkwam, wat ik toch al niet van plan was want ze betalen te slecht, dus ben ik gelijk gestopt en na de werkbus gelopen. Daar zat nog iemand van ons die er ook geen zin meer in had dus zijn we met de bus ff na de stad gegaan en zijn later terug gekomen om de rest op te halen. Zoals je hoort het zijn uitbuiters en je kunt gewoon nee zeggen. Want je werkt te hard voor deze onzin.

Dinsdag 19 april was ik dag vrij omdat ik geen druiven meer ga plukken. Ben door de stad gaan wandelen en ff na baantjes gezocht maar op dit moment is er niet veel. Savonds kwam de supervisor van de units om te laten weten dat hij voor mij en 2 anderen werk heeft voor morgen. We mogen dan "uncovering" doen, dus alle rijen met druiven daar zit een wit zeil overheen en die gaan wij eraf halen. Wel voor een andere boer hoor niet voor die kl..tzak.

Woensdag 20 april gingen jess, jesse en ik met de auto naar de boerderij van Freddie. Hele aardige man. Hij legde snel uit hoe het moest en toen konden we aan de slag. Nou je moet dus met zun 3en een rij doen. Aan elke kant van de rij loopt iemand om de spijkers eruit te trekken en daarachter loopt dan iemand om het zeil eraf te trekken en die moet het zeil recht op de grond neerleggen zodat als een rij gedaan is de boer met de machine de zeil kan oprollen. Ik heb de hele ochtend het zeil gedaan. En er lag heeeel veeeel stof op dus ik was ongeveer zwart aan het einde van de ochtend. Het is best zwaar want het is best hoog dus je moet aardig wat kracht zetten om het zeil eraf te krijgen maar de boer was blij met me want ik deed het goed. Na de ochtend ff geluncht en in de middag heb ik spijkers getrokken. Wat was ik blij dat ik handschoenen had meegenomen want ze zitten goed vast dus je handen gaan eraan als je die niet hebt. Rond 4 uur gestopt want het waaide te hard. We hebben ongeveer 4.5 hectare gedaan. Toen kwam de boer met bier en hebben we gezellig nog ff wat gedronken.

Donderdag 21 april weer na Freddie om het af te maken. Rond 1030 uur waren we klaar en hebben we al met al van gisteren en vandaag 7 hectare gedaan. We mochten na de schuur weer drinken pakken. Freddie kwam ook nog even een biertje drinken. Toen weer terug na huis gelijk ff douchen en heb ik mun was gedaan. Toen begon het te regenen dus heb ik onze unit een beetje schoongemaakt. Savonds hebben Lina en ik weer gekookt. We maken veel pasta en rijst met allerlei soorten groente erdoor. 1 huisgenoot eet weleens iets mee en die kwam nu met kip aanzetten voor ons 5en (we zijn met 5 personen in onze unit) en hebben we gezellig samen gegeten. Later zag ik onze supervisor en als het goed is kunnen we dinsdag beginnen met sinaasappels plukken.

Vandaag vrijdag 22 april weer vrij. Freddie de boer kwam langs om ons te betalen dus ik heb voor een goed dagje werk 115 dollar verdiend dus beter dan die stomme druiven haha. Nu zit ik ff in de bibliotheek, gratis internet, en zometeen nog ff het stadje in.

Dat was het weer ;) Fijn weekend allemaal!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active