Australie & Nieuw-Zeeland

Change of plans: Brisbane

Plannen gewijzigd, ben nu in Brisbane. Ik zal verder gaan waar ik was gebleven.

Zaterdag 23 april was ik weer vrij. Ben de andere kant van het stadje gaan verkennen. Daar zit een winkelcentrum met grote supermarkten. Toen ik terug was ff douchen, wassen en tv kijken. Ook vandaag de druiven betaald gekregen nou rijk wordt je niet haha.

Zondag 24 april weer vrij. Quinten was jarig dus taart gegeten. Smiddags naar voetbalwedstrijd geweest want een jongen moest weer meedoen en ze hebben gewonnen.

Maandag 25 april weer vrij. Niet veel gedaan.

Dinsdag 26 april gingen ik en 5 van de jongens sinaasappels plukken. We moesten naar een supermarkt rijden en daar zouden we worden opgehaald. Maar na meer dan een half uur wachten was er nog niemand en zijn we maar weer naar huis gegaan. Dus weer dag vrij. Blijkt later dat de supervisor onze baas had gesmst dat we eerder moesten beginnen, maar aangezien onze baas op vakantie was en geen bereik had kwam dat bericht te laat.

Woensdag 27 april weer vrij. Na de stad geweest en savonds met zun allen gebarbecued.

Donderdag 28 april weer vrij. Naar de bieb geweest.

Vrijdag 29 april weer vrij. Wordt wel eentonig sorry haha.

Zaterdag 30 april gewerkt. Vandaag dag pruning gedaan. Dan moet je de druivenbomen trimmen. Hier moest gewoon de hele boom gedaan worden zodat alleen de stam overbleef. We waren met ongeveer 16 personen, wij met 9 en dan nog maleisische mensen. Zij gingen met een kettingzaag de stam doorzagen en dan moesten wij all takken eraf trekken. Gelukkig hadden wij ook allemaal een schaar/knipper bij ons want lang niet alles zat los. En ja dit betaalde echt slecht. Je krijgt een dollar per boom, maar die dollar moet je verdelen over iedereen die werkt dus 1 dollar gedeeld door 16 personen pffff. Dus die dag denk ik 25 dollar verdiend. Nou toen was ik er natuurlijk best klaar mee en ben ik echt gaan zoeken om hier weg te gaan.

Zondag 1 mei. Weer vrij

Maandag 2 mei weer vrij en besloten om naar Brisbane te gaan, want daar heb ik vrijdag een sollicitatiegesprek dus ben benieuwd. Heb 2 bussen en 2 treinen geboekt dus ik moet ongeveer 2 dagen reizen om in Brisbane te komen. dit is de goedkoopste optie. Verder koffrs gepakt en afscheid genomen. Vannacht gaat de bus om 03.40 uur dus om 03.00 weg.

Dinsdag 3 mei om 03.00 uur afscheid genomen van mijn huisgenoten. Ze hadden de wekker gezet om doei te zeggen dus echt lief. Dus afscheid genomen van Lina, Sha en Naomi. Rodrigo was zo lief om me met de auto naar het station te brengen. om 03.40 ging mijn bus naar cootamundra daar rond 12.30 aangekomen. Toen wachten op de trein naar Sydney die ging om 14.38 en om 20.00 kwam ik aan in Sydney. Daar heb ik overnacht in Wake up hostel waar ik de eerste week ook zat. Daar nog 2 leuke meiden ontmoet.

Woensdag 4 mei ging de trein vanuit Sydney om 07.11 en ik kwam aan in Casino om 18.41 uur. Daar weer overgestapt op ee bus die ging om 20.00 uur en om 23.30 was ik eindelijk in Brisbane. Lange reis maar wel heel mooi. Hier zit ik nu in City Backpackers hostel voor een week.

Donderdag 5 mei eerst beetje uitgeslapen en toen de stad in gegaan om de plek te zoeken waar ik morgen een sollicitatiegesprek heb. Makkelijk te vinden en ongeveer 15 minuten lopen. Eerste Indruk van Brisbane is goed. Ziet er leuk uit en mooie rivier hier. Ook nog ff na de bieb geweest om c.v. uit te printen dat als het gesprek morgen niets wordt ik overal langs kan gaan om te kijken of iemand werk heeft.

Nou dat was het voor nu. Morgen om 10.15 heb ik het gesprek dus we wachten het af.

Groetjes!

opa en oma

Heel veel succes. We duimen voor je.

Gr. Uit hellendoorn van opa en oma.

Marieke

Veel plezier daar Mandy! En veel succes met je gesprek!

pa & ma

Hey Mandy, heel veel succes morgen...
Bellen morgen wel. hvj. Xxxxxxxxxxxxx