Australie & Nieuw-Zeeland

Roadtrip

Daar was ik weer, weer vanalles veranderd en gebeurd

Vrijdag 6 mei had ik sollicitatiegesprek met nog 2 anderen en het ging goed. Smiddags werd ik gebeld dat ik dinsdag mag komen voor een observatie. In de middag ben ik met Eva, een ander Nederlands meisje, naar Lone Pine Koala sanctuary geweest. Je raad het al daar een koala vastgehouden. Erg schattig, maar ze stinken wel haha. Het leukste was ze hebben een feeding area voor kangoeroes dus eindelijk kangoeroes gezien en ook aangeraakt. Savonds nog even drankje gedaan in de bar van het hostel.

Zaterdag 7 mei ben ik met Eva naar Kangaroo Point gelopen. Hier heb je mooi uitzicht over de stad en kun je gewoon lekker relaxen en kijken naar mensen die aan het rots klimmen en abseilen zijn. Savonds pasta gemaakt.

Zondag 8 mei met Eva naar Southbank geweest. Hier heb je een nepstrand en 2 zwembaden dus lekker gezwommen en proberen bruin te worden, uiteraard verbrand haha.

Maandag 9 mei zijn we met een groepje en iemand met een busje naar Killarney Glen geweest. Hier heb je een mooi hartvormig water en kun je van een rots inspringen. Eerst natuurlijk even gekeken hoe anderen gingen want uiteraard zijn er rotsen in het water. Toen ik eenmaal wist dat het veilig was ging ik een poging wagen. Nou dan sta je daar op de rots ongever 5 a 8 meter hoog en dan denk je oeiiii best hoog maja uiteindelijk toch gesprongen ;) en het water was me toch koud haha maar echt de moeite waard! En toen moesten we uit het water zien te komen dus een stukje rots klimmen en iedereen hielp elkaar dus ging perfect. Daarna nog doorgereden na een andere waterval en toen terug.

Dinsdag 10 mei tweede gesprek en observatie. Gingen naar een carpark en daar gingen ze dan mensen aanspreken om een autoproduct te verkopen. Is heel moeilijk maar ik was werk nodig dus bleef positief en was aangenomen. Toen terug naar het hostel en toen ben ik verhuisd naar een ander hostel genaamd YHA en deze is tenminste schoon en normale douches heerlijk! Savonds met Jelle, jongen uit de groep waarmee ik na Australie ben gereisd, gegeten.

Woensdag 11 mei eerste werkdag. Gingen naar een soort achterstandswijk en daar moesten we dus aan de deur verkopen. Pffff wat moeilijk en rare mensen! Ik heb het de hele dag volgehouden en dacht morgen moet beter zijn.

Donderdag 12 mei tweede werkdag en weer een woonwijk en het was net zo erg dus besloten om te stoppen. Ik heb verder de rest van de dag werk gezocht en met Jelle nog ff de stad in geweest.

Vrijdag 13 mei niet veel gedaan eigenlijk alleen maar bezig werk zoeken.

Zaterdag 14 mei van kamer gewisseld en daarna pannenkoeken in de bar gegeten. Smaakte erg goed. Daarna de stad in geweest en mijn was gedaan en daar een andere Nederlander ontmoet. Daarmee savonds een wijntje gedronken.

Zondag 15 mei moest ik weer van kamer wisselen en verder gewoon gerelaxed en werk gezocht.

Maandag 16 mei had ik een sollicitatiegesprek bij een fundraising bedrijf. Gesprek ging goed en ik mocht gelijk mee voor observatie. Ik ging met Kasha, pools meisje, en Amit, uit India, mee in de auto naar een goede woonwijk in Brisbane. Daar hele dag met Kasha meegelopen en het was erg leuk en relaxed. Je hoeft niet echt te pushen want je bent daar voor een goed doel en het belangrijkste is dat je gewoon een praatje maakt met menseb. Uiteraard wil je wel verkopen want anders verdien je niets. Aan het einde van de dag hoorde ik dat ik was aangenomen dus het erste wat we deden was bier halen en ff gezellig biertje drinken.

Dinsdag 17 mei was mijn eerste werkdag. Weer met de auto naar een woonwijk waar ik alleen langs de deuren ging. Ik geb alle scenarios van verhalen geproberd om te kijken waar mensen op reagren en wat bij mij past. Uiteindelijk een scenario gevonden maar toen haalde ik het door elkaar haha. Dus ik manager bellen of ik zijn gesprek mag zien en hij zei natuurlijk! Dus ik met Amit mee en echt super leuk en hij keek met mij mee en zei je pitch is super je moet alleen het einde veranderen. Niets verkocht helaas maar was wel een leuke dag en veel geleerd.

Woensdag 18 mei wer met de auto naar een woonwijk en ik had Jelle het telefoonnummer ook gedaan omdat ze nog steeds mensen zochten dus hij had interview en mocht daarna ook gelijk met ons mee voor de observatie. Ik had weer een woonwijk voor mezelf en heb hele leuke mensen ontmoet zelfs een Nederlander die zijn eigen muziek maakte en zijn eigen drank brouwt dus even gezellig blijven kletsen. Helaas niets verkocht maar was weer een leuke dag waarbij ik veel mensen heb ontmoet en nu ook zelfverzekerd mijn verhaal kan doen. Jelle is trouwens ook aangenomen.

Donderdag 19 mei werr met de auto naar een woonwijk. Hele rare mensen vandaag en niets verkocht. Einde van de dag bier gehaald en op kantoor met zun allen gezellig gedronken en gekletst. Daarna met Jelle naar de subway gegaan om daar te eten.

Vrijdag 20 mei hadden we eerst een workshop in de ochtend van de baas en hij is echt goed. Echt iemand die je gewoon alles kan laten kopen. Hij heeft ons veel tips gegeven en daarna gingen we met hem naar woonwijken en zei hij oke jij die deur en zeg dit en dit en jij die en we waren met zun vieren, ik, Jelle, Kade en Lenny. Veel geleerd helaas niets verkocht maar hopelijk volgende week! We waren vroeg klaar dit x en gingen naar kantoor de rest van het bier opmaken. Toen zei de baas jullie zijn het weekend vrij en maandag om 10 uur gaan we weg. En met weg bedoel ik roadtrip. Het is namelijk zo dat zij niet geloven in verkopen in de stad maar juist daarbuiten omdat je daqr simpelere mensen hebt die je makkelijker dingen kunt verkopen en die gewoon meer relaxed zijn. Dus de bedoeling is dat we maandag eerst voor een week op roadtrip gaan. We gaan dan een stukje na boven en dan kijken we een week hoe iedereen het vindt, hoe je verkoopt en hoe het klikt in de groep. Na een week komen we een dag terug en dan als je het zelf niets vindt kun je stoppen of als zij vinden dat je het niet goed doet kunnen ze zeggen sorry hier houdt het op. Maar als het wel goed gaat en je kunt blijven dan begint de echte roadtrip. Dan gaan we namelijk voor 1 a 2 maanden heel Australie door dus Sydney, Melbourne, zuid australie, perth, darwin, alice springs dus super gaaf natuurlijk. Dus duim voor me! Ik hoop dat het goed gaat want ik vindt het werk en de groep echt leuk. Aan het einde van de dag heb je niet zoiets van dit was erg, nee het is gewoon leuk en je helpt kinderen dus echt goed!

ZAterdag 21 mei met Jelle naar Mount Coot tha gelopen wat ongeveer andrhalf uur was en de heuvel op dus zweette me dood hahah maar eenmaal boven had je een topuitzicht over Brisbane. Daar ijsje gegeten en toen naar JC Slaughter waterval gelopen hahaha je lacht je dood komen we daar geen waterval. Het is zo droog dat er geen water is dus tja toen maar terug gegaan. In het hostel met een Duits meisje gegeten en nu dit verhaaltje typen. Verder ga ik denk ik morgen nog ff na het strand, mun was draaien, backpack pakken dan maandag een week roadtrip.

Fijn weekend!

Reacties

Reacties

opa en oma

Natuurlijk duimen we voor je. Gr. Uit hellendoor..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active