Australie & Nieuw-Zeeland

Sydney en Blue Mountains

Heej

Hier weer een kleine update.

op maandag 28 maart beetje door Sydney gelopen via een kant waar ik nog niet was geweest, Kings cross. Dit is meer de getto wijk. Vanaf daar via de andere kant van de haven richting het Opera House gelopen en ben er nu echt geweest. Vorige keer was het van een afstand en nu stond ik er naast. Echt heel mooi. Daarna heb ik de ferry gepakt zodat ik vanaf het water foto's kon maken en ben er bij Taronga zoo af gegaan. Daar ben ik met een kabelbaan over de dierentuin heen gegaan en toen met de bus weer naar de ferry en weer terug na de haven. Ook was Iris jarig en waren de jongens op Manly beach en die vroegen of we daar heen kwamen om te barbecuen. Dus weer op de ferry, in het donker dus alles nu verlicht, naar Manly beach. Daar lekker gebarbecued en we hadden taart gehaald dus was gezellig.

Dinsdag 29 maart hadden we eindelijk de orientatiedag. Hier hebben we de aanvraag ingediend voor ons belastingnummer en hier op dat kantoor kunnen we de computers en wifi gebruiken. Toen zijn we naar de bank gegaan om onze bankpas te halen dus dat is nu ook geregeld. ik had ook een sollicitatie verstuurd en daar kreeg ik gelijk bericht van dat ik de volgende dag op gesprek mocht komen. Eenmaal t er ug in het hostel hingen er ballonnen in onze kamer. Iris haar vriend had dat voor haar geregeld voor haar verjaardag met cupcakes erbij echt suoer lief.

Woensdag 30 maart had ik eerst het gesprek. Was echt super raar want het was een groepsinterview en iedereen had zoiets van hmmm apart. Maja ook weer meegemaakt. Ik ben niet aangenomen (ergens wel blij mee want ik wil snel weg uit sydney het is best duur hier). Toen samen met Iris besloten om de volgende dag naar de Blue Mountains te gaan dus hiervoor het hostel de Flying Fox gebeld om een bed te boeken.

Donderdag 31 maart uitgecheckt uit het Wake Up hostel en hebben we de trein genomen naar de Blue Mountains. Een ritje van 2 uur wat maar 6 dollar kost dus dat is dan weer goedkoop. Toen kwamen we bij het hostel en OMG echt een hippiehostel maar wel echt leuk om med te maken. Normaal heb je voor de slaapkamer een sleutel, maar hier niet. Gewoon alles open en je kunt alles laten liggen niemand die iets pakt. Er lag oom muntgekd op de grond in onze slaapkamer maar niemand die het mee nam. We zijn toen naar de Three Sisters gelopen, rotsformatie en daarna zij we naar benedeb gewandeld richting Scenic World en Katoomba falls. Bij Scenic World hebben we de kabelbaan terug genomen en hebben al met al zo'n 3 uur gelopen.

Vrijdag 1 april eerst ontbeten wat bij de prijs in zat. Gewoon normaal brood en jam dus perfect. We zijn naar Wentworth Falls gegaan en daar zijn we naar benedeb gelopen en vanaf daar hebben we de National Pass gelopen en dit was uiteindelijk ook weer een tochtje van zo'n 3 uur. Bij het einde op de bus gewacht maar natuurlijk die kwam maar niet. Dus er stopte in een keer een auto en toen kregen we een lift van een Engelsman met zijn zoontje. Die heeft ons een stukje verder over de heuvele gereden en daarna hoefden we nog maar 5 minuten naar de trein te lopen.

Zaterdag 2 april zij we weer richting de Three Sisters gelopen en daar hebben we een ander wandelpad gedaan genaamd de Giant Stairway met jawel 1200 immense treden. Deze hebben we naar beneden gelopen en beneden zijn we verder gelopen naar Leura forest en Leura Cascades. Met weer veel trappen en mooie watervallen. En nu hadden iris en ik niet echt veel conditie en we kwamen chinezen tegen en die moesten elke keer lachen als we ze inhaalden. zij wisten dat het einde toen dichtbij was dus wij gingen ze volgen. Dit was weer een tocht van 3 uur. Bij het einde een ijsje gehaagehaald en toen moesten we nog een half uur na het station lopen.

Zondag 3 april uitgecheckt en weer met de trein richting Sydney. Op zondag reis je voor 2.50 dollar met het openbaar vervoer dus perfect weer. In Sydney ingecheckt in de Maze en hier hebben we weer met Lina afgesproken. Ik wilde eigenlijk de bus boeken om omhoog te gaan reizen langs de East Coast maar toen zei Lina ik ga een auto kopen waarom rij je niet mee. Dus plannen gewijzigd en ik ga met Lina meerijden.

Maandag 4 april met Lina na de auto wezen kijken. Ze heeft hem gekocht. De auto wordt nu helemaak gecheckt en klaar gemaakt en als het goed is kunnen we de auto vrijdag ophalen en uit Sydney vertrekken. De rest van de dagen verblijven we gewoon in Sydney in hostel Maze en kunne we de laatste papierzaken zoals bijv medische pas regelen en werk zoeken.

Foto's lukt helaas nog niet om hier te plaatsen omdat het geen jpeg bestand is en ik eerst moet uitzoeken hoe dat moet. Ik heb ze al wel op facebook gezet.

dat was het weer voor nu....Groetjes!

Reacties

Reacties

Ilse

Leuk om je verhaal weer te lezen.
En wat heb je al veel gedaan! Echt super!
Leuke / mooie foto's gezien via facebook.
Veel plezier! Xx

regina

Hey super om je mooie verhalente lezen en foto,s te kijken.

ingrid

weer flinke wandeltochten gemaakt, en mooie fotos ik heb ze op facebook gezien als het goed is doet dinsdag5april mijn telefoon het en een paar dagen later de watsapp maar dan krijg je bericht groetjes mana

peter

Hey meid,
Mooi dat het zo lekker gaat.
Nog geen leuke vent ontmoet ???
Geniet ervan daar, mooie foto's trouwens.
Xxxxxxxx hvj. Pap

Jelle

Wauw super mooi!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active