Australie & Nieuw-Zeeland

Mildura

Hoi,

Hier mijn vervolg:

Dinsdag 5 april tot donderdag 7 april waren we in Sydney. Hier nog even Medicare geregeld dat als je iets hebt je gewoon naar de dokter kunt. Verder bij kantoor nog wat papieren geprint die ik nodig ben voor het 2de jaar visum. Als je ergens werkt moet dat ingevuld worden en moet je ook een loonstrook hebben. Ook hadden we in het hostel dinsdag gratis hamburgers en donderdag gratis rijst met kip. Erg lekker maar mega rij haha gelukkig stonden wij aardig vooraan. Verder nog rond gewandeld en naar Coogee Beach geweest.

Vrijdag 8 april uitgecheckt en zijn we de auto op gaan halen. Lina die de auto heeft gekocht moest wat papierwerk doen en toen de auto bekeken en toen zijn we rond 13.30 uur gaan rijden. We zijn Sydney uitgereden naar beneden en toen een stuk door de bergen en toen kwamen we erachter dat het stuur erg trilt als je remt en als je hard rijd dus garage gebeld en blijkt dat de wielen uitgebalanceerd moeten worden. Dus dat betekende terug naar Sydney en wachten tot maandag tot de garage open is. Dus vrijdag op zaterdagnacht hebben we op een rest area gestaan langs de weg en in de auto geslapen. Lina heeft een ford falcon en deze zijn dus ideaal voor backpackers omdat je achterin een groot matras hebt en dus kunt slapen. Langs de weg vindt je veel rest areas waar je legaal mag staan en overnachten. Als je gewoon ergens gaat staan waar het niet mag krijg je een boete van ongeveer 350 dollar. op zaterdag zijn we weer naar Sydney gereden en daar hebben we een camping gevonden waar we 2 nachten konden staan en waar ze ook douches hadden. Heerlijk haha. We zijn toen nog naar een winkelcentrum gegaan omdat ze daar gratis wifi hadden. Op zondag hadden we net Iris afgesproken en zijn we nog lekker even naar Bondi Beach geweest.

Maandag 11 april stonden we om 9 uur bij de garage en de man die wij hadden gesproken was er uiteraard niet en diegene die er was wist van niets. Dus we moesten de auto achterlaten en hopen dat ze hem die dag konden maken. Wij zijn maar richting de stad gegaan en rond 2 uur zijn wij weer naar de garage gegaan om te kijken hoe het ging en toen was die gelukkig bijna klaar. Om 3 uur was die klaar en zijn we gelijk Sydney uitgereden en rond 5 uur zijn we weer op een rest area gaan staan want tegen 6 uur is het donker en dan wil je niet meer rijden door alle overstekende kangoeroes. En geloof me dat zijn er best veel want langs de weg zie je veel dode kangoeroes liggen die helaas zijn aangereden.

Dinsdag 12 april zijn we om 7 uur begonnen met rijden naar onze bestemming Mildura waar we kunnen werken. We hebben de hele dag gereden en eindelijk om 1800 uur kwamen we aan op bestemming. Daar was Jim onze baas en die liet ons de accommodatie zien. Je hebt hier 4 units en in elke unit kunnen 8 mensen. Wij zitten in unit 3 met 1 maleisische jongen, 2 japanse jongens en 1 japans meisje. Ze zijn erg vriendelijk allemaal. Er is een woonkamer en een keuken en badkamer natuurlijk. We hebben even eten gekookt en op tijd gaan slapen want de volgende dsg gingen we gelijk werken.

Woensdag 13 april om 7 uur verzamelen buiten zodat we met zun allen in een busje naar het werk konden. We waren denk ik met 12 personen. Eenmaal aangekomen werd ons door de supervisor Wilson snel uitgelegd hoe je druiven moest plukken. Als eerste heb je natuurlijk een karretje nodig. Aan het karretje hang je zoveel mogelijk kratten om druiven in te doen want dat scheelt weer lopen. Je zet dan vervolgens een krat op de weegschaal om de druiven in te doen want er moet minimaal 9.2 kg in. Dan als je druiven plukt ben je een soort schaar/tang nodig en dan mag je geen groene druiven of te kleine druiven of uitgedroogde druiven plukken dus je moet nog goed kijken ook. Deze dag hebben Lina en ik samen 41 kratten gedaan. Om 4 uur ben je klaar en ga je weer met het busje terug. Daar even gekletst buiten met alle anderen en kennis gemaakt. Toen om 1900 uur was de shopping run dus dan kun je met het busje mee naar de supermarkt dus ook erg handig. De shopping run doen ze 4x in de week. Daarna eten gekookt en lekker even film gekeken.

donderdag 14 april weer om 7 uur met het busje naar het werk. Deze dag hebben Lina en ik 64 kratten gedaan. Aan het einde vertelde de supervisor dat we een paar dagen vrij zijn want blijkbaar moeten ze nu wachten totdat de druiven weer kleur hebben dus als het goed is kunnen we maandag of dinsdag weer verder.

Vrijdag 15 april, dus vandaag, lekker vrij dus we gaan het stadje verkennen. Nu in de bibliotheek.

@Opa en oma: bedankt voor de felicitatie voor pap. Hoop dat de verjaardag gezellig was.

Dit was het weer wij gaan genieten van de zon en lekker even rondwandelen.

Xxxxx

Ilse

Wat balen dat de auto niet goed functioneerde..
Maar, alweer genoeg leuks gedaan zo te lezen.
Succes! Xx